TAT och EVA Air ingår partnerskap för att öka turismen i Thailand

Genom partnerskapet strävar Thailands turistmyndighet (TAT) och EVA Air efter att ytterligare befästa Thailands position som en förstklassig destination.

TAT och EVA Air ingår partnerskap för att öka turismen i Thailand featured image

EVA Air och Tourism Authority of Thailand (TAT) har förnyat sitt partnerskap för att höja Thailands status som toppdestination. Partnerskapet, som markeras av ett fyraårigt Letter of Intent (LOI), undertecknades den 19 november 2024 i Bangkok.

Partnerskap mellan TAT och EVA Air

TAT:s guvernör Thapanee Kiatphaibool, EVA Airs Executive Vice President Albert Liao och ledande representanter deltog i evenemanget. Vice guvernör Pattaraanong Na Chiangmai och EVA Air Vice President Tang Tseng undertecknade avsiktsförklaringen.

Båda parter har åtagit sig att främja internationell turism och samarbetet syftar till att locka fler resenärer från viktiga globala marknader. Tillsammans har de beskrivit en gemensam vision för att främja Thailands olika attraktioner.

Detta förnyade partnerskap fokuserar på gemensamma marknadsföringskampanjer, introduktionsresor för media och resebyråer samt förbättrade resepaket. Dessutom kommer EVA Air och TAT att delta i mässor och roadshows för att öka synligheten på målmarknaderna.

Detta samarbete bygger på en rad framgångsrika initiativ mellan de två organisationerna. År 2023 marknadsförde till exempel en spårvagnskampanj i Amsterdam Thailand tillsammans med EVA Airs flygningar Bangkok-Amsterdam. Kampanjen fick imponerande nog över 21 miljoner visningar.

På samma sätt lyfte TAT och EVA Air fram thailändsk turism vid evenemanget 2024 BOOKIZCON i Sydkorea, vilket genererade stort intresse. Ett nätverksevent i Sendai, Japan, samlade 11 turistpartners, vilket ytterligare stärkte Thailands attraktionskraft i regionen.

Thailand som en förstklassig destination

”Vårt samarbete med EVA Air har gett exceptionella resultat och visar upp Thailands unika kultur och varma gästfrihet”, säger Kiatphaibool. ”Denna förnyade allians kommer att inspirera fler resenärer och stärka Thailands position som en destination som måste besökas.”

Enligt Liao, EVA Air EVP, är Thailand ett populärt resmål bland taiwanesiska resenärer, vilket motiverar deras partnerskap med TAT. Dessutom kommer deras samarbete att ytterligare främja Thailands lockelse som en föredragen destination.

Liao sa: ”Vi fokuserar på populära globala destinationer för att maximera antalet passagerare per resa och balansera driftskostnaderna. Thailand fortsätter att vara en viktig marknad som lockar resenärer över generationsgränserna med sitt varierade utbud, inklusive mat, shopping, naturattraktioner och ekoturism, som är särskilt tilltalande för taiwanesiska resenärer.”

”Vårt partnerskap med TAT stärker Thailands attraktionskraft som en förstklassig destination”, fortsätter han. ”Genom gemensam marknadsföring och skräddarsydda paket siktar vi på att introducera Thailands attraktioner för fler resenärer i hela vårt nätverk.”

”Taiwanesernas och thailändarnas livsstilar har många likheter, och Thailands digitala omvandling har öppnat nya kapitel för matälskare och shoppare som kan utforska unika smaker och kulturer”, tillade han. Den växande influencerkulturen har också bidragit till Thailands globala attraktionskraft, med ökade passiva inkomster från internationella digitala nomader.”

Om EVA Air

EVA Air spelar en viktig roll för att säkerställa sömlösa anslutningar för resenärer som besöker Thailand. För närvarande flyger flygbolaget 28 gånger i veckan mellan Bangkok och Taipei, samt dagligen till Chiang Mai.

Från 15 januari till 29 mars 2025 kommer Bangkok-Taipei-linjen att öka till 32 flygningar i veckan. Resenärer kan ansluta via Taipei till destinationer i Japan, Sydkorea, Kina, Hong Kong och Macao.

Dessutom erbjuder EVA Air direktflyg från Bangkok till större europeiska städer som London, Wien och Amsterdam.

Bild av jcomp på Freepik

Relaterade artiklar